Naslovnica
24.4.2024.

Doktori

Doktori odgovaraju:

Neplodnost

 

Doktori

Najnovije

Slika
Who want to live forever?

The oldest person in the world recently turned 117 years old. According to the latest data from the Centers for Disease Control... Više...
Slika
Fight against HIV

“To not have to remember that every morning is earth-changing for them,” said Dr. Rachel Bender Ignacio, director of... Više...
Slika
PMS ili prehlada

Žene nerijetko razmišljaju o PMS kao "menstrualnoj prehladi". Svatko tko ima menstruaciju iz iskustva zna da mjesečni ciklus... Više...
Slika
Coke? Just sugar!

Though most people are wise to the fact that soda isn’t exactly a nutrient-filled drink, you may be wondering just how much... Više...
Slika
Allergiees tips

If you’re an allergy sufferer and you know it’s your time of the year, you may be able to correlate your symptoms, Dr. Emily... Više...
Slika
5 znakova moždanog udara

Često ljudi mogu doživjeti ono što se obično naziva "mini moždani udar" ili "moždani udar upozorenja" prije nego što... Više...
Slika
Sleeping type

The relationship between sleep and health is complex. A new study has identified four distinct types of sleepers to understand it... Više...
Slika
Forget big feet

A surgeon specializing in sexual health says you cannot tell the size of a man’s penis simply by looking at his hands or feet.... Više...

Indeks tjelesne mase

Height

Weight



Nutrition Calorie Counter

Promo box

Baner
Baner
Baner
Home Medicina Djeca u snu-uče
Djeca u snu-uče PDF Ispis E-mail
Medicina
Autor Biologija.com.hr   
Nedjelja, 14 Ožujak 2010 21:54

dijeteIstraživači sa Sveučilišta u Arizoni nedavno su otkrili da djeca koja u poslijepodnevnim satima imaju naviku odlaska na spavanje imaju veću šansu postići naprednu razinu učenja, poznatu kao apstraktno učenje. Rebecca Gomez, Richard Bootzin and Lynn Nadel puštali su snimke fraza izmišljenog jezika djeci u dobi od 15 mjeseci.

Ponavljali su im fraze poput "pel-wadim-jic" sve dok se pedesetoro djece, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, nije priviklo na njih. Fraze su se sastojale od tri riječi, pri čemu su prva i posljednja na neki način uvijek bile povezane.

Poslije svakog testiranja, jedna je skupina djece spavala popodne u vrijeme kada to i inače čini, a druga djeca nakon testiranja nisu išla spavati. Nakon spavanja, po povratku u laboratorij, djeci su ponovno puštane snimke, ali ovaj put zajedno s nizom novih fraza u kojima su i veze između prvih i posljednjih riječi u frazi za njih bile potpuno nove.

Analizom rezultata utvrđeno je da su se pojavile razlike u skupine djece koja su spavala popodne i skupine koja to nije činila. Djeca koja nisu spavala nakon učenja novih fraza prepoznavala su samo fraze koje su znala i ranije, dok su djeca koja su spavala između učenja mogla generalizirati svoje znanje o strukturi rečenice i predvidjeti vezu između riječi u novim frazama, što upućuje na činjenicu da popodnevno spavanje potiče apstraktno učenje, tj. sposobnost otkrivanja općenitog uzorka u novim informacijama.

U kasnijim istraživanjima znanstvenici su otkrili i da djeca moraju spavati unutar 4 sata od slušanja izmišljenog jezika kako bi se ostvario najbolji učinak učenja. Naime, djeca koja nisu spavala unutar tog vremena, a navečer su išla normalno spavati, sljedeći dan nisu pokazivala rezultate naučenog. Stoga znanstvenici roditeljima savjetuju stimuliranje mladih mozgova svoje djece na različite načine (čitanjem, pričanjem i izlaganjem novim riječima), no treba paziti, kažu, i na pravilno reguliran dnevni ciklus koji uključuje dovoljno sna.

Biologija.com.hr (Jelena Likić) 
Eureka Science News


facebook  youtube

Share
 
Copyright © 2024 Medikus - Medicinski magazin. Sva prava pridržana.