Naslovnica
03.6.2020.

Doktori

Doktori odgovaraju:

Neplodnost

 

Doktori

Najnovije

Slika
Opasni i bezopasni simptomi

Usprkos otežanim uvjetima rada i funkcioniranja zdravstvenog sustava, hitna stanja se redovito zbrinjavaju u našim bolnicama.... Više...
Slika
Sezona alergija

Alergija je prejaka reakcija imunološkog sustava na uobičajeno neopasne tvari kao što su pelud ili dlaka kućnog ljubimca... Više...
Slika
Corona Info kutak

U skladu sa nastalom zdravstvenom situacijom i u želji da bude na usluzi svojim prijateljima i posjetiocima, Medikus.hr je... Više...
Slika
Corona virus (Covid 19)

Koronavirusi (CoV) su velika obitelj virusa koji uzrokuju bolesti u rasponu od obične prehlade do težih bolesti poput... Više...
Slika
Doping u sportu

Što je doping i kako se boriti protiv njega? Pitanje dopinga u sportu posljednjih se tjedana široko raspravlja, ali o čemu se... Više...
Slika
Cijepljenje kod odraslih osoba

To što ste odrasli ne znači da ste imuni na određene bolesti. Cijepljenje je važno za očuvanje zdravlja kod djece i kod... Više...
Slika
Predavanje "Utjecaj predananalitičkih faktora na krvnu sliku"

Pozivamo vas na predavanje "Utjecaj predanalitičkih faktora na rezultate kompletne krvne slike" dr.sc. Vanje Radišić Biljak,... Više...
Slika
Što uzrokuje migrene?

Migrena je glavobolja karakterizirana intenzivnim lupanjem koje može trajati između nekoliko sati, pa čak i dana. Udarna ili... Više...

Indeks tjelesne mase

Height

Weight



Nutrition Calorie Counter

Promo box

Baner
Baner
Baner
Home Medicina Djeca u snu-uče
Djeca u snu-uče PDF Ispis E-mail
Medicina
Autor Biologija.com.hr   
Nedjelja, 14 Ožujak 2010 21:54

dijeteIstraživači sa Sveučilišta u Arizoni nedavno su otkrili da djeca koja u poslijepodnevnim satima imaju naviku odlaska na spavanje imaju veću šansu postići naprednu razinu učenja, poznatu kao apstraktno učenje. Rebecca Gomez, Richard Bootzin and Lynn Nadel puštali su snimke fraza izmišljenog jezika djeci u dobi od 15 mjeseci.

Ponavljali su im fraze poput "pel-wadim-jic" sve dok se pedesetoro djece, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, nije priviklo na njih. Fraze su se sastojale od tri riječi, pri čemu su prva i posljednja na neki način uvijek bile povezane.

Poslije svakog testiranja, jedna je skupina djece spavala popodne u vrijeme kada to i inače čini, a druga djeca nakon testiranja nisu išla spavati. Nakon spavanja, po povratku u laboratorij, djeci su ponovno puštane snimke, ali ovaj put zajedno s nizom novih fraza u kojima su i veze između prvih i posljednjih riječi u frazi za njih bile potpuno nove.

Analizom rezultata utvrđeno je da su se pojavile razlike u skupine djece koja su spavala popodne i skupine koja to nije činila. Djeca koja nisu spavala nakon učenja novih fraza prepoznavala su samo fraze koje su znala i ranije, dok su djeca koja su spavala između učenja mogla generalizirati svoje znanje o strukturi rečenice i predvidjeti vezu između riječi u novim frazama, što upućuje na činjenicu da popodnevno spavanje potiče apstraktno učenje, tj. sposobnost otkrivanja općenitog uzorka u novim informacijama.

U kasnijim istraživanjima znanstvenici su otkrili i da djeca moraju spavati unutar 4 sata od slušanja izmišljenog jezika kako bi se ostvario najbolji učinak učenja. Naime, djeca koja nisu spavala unutar tog vremena, a navečer su išla normalno spavati, sljedeći dan nisu pokazivala rezultate naučenog. Stoga znanstvenici roditeljima savjetuju stimuliranje mladih mozgova svoje djece na različite načine (čitanjem, pričanjem i izlaganjem novim riječima), no treba paziti, kažu, i na pravilno reguliran dnevni ciklus koji uključuje dovoljno sna.

Biologija.com.hr (Jelena Likić) 
Eureka Science News


facebook  youtube

Share
 
Copyright © 2020 Medikus - Medicinski magazin. Sva prava pridržana.