Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 56

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198
Djeca u snu-uče Ispis
Medicina
Autor Biologija.com.hr   

Warning: mktime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 117

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 245

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 249

Warning: strftime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 250
Nedjelja, 14 Ožujak 2010 21:54

dijeteIstraživači sa Sveučilišta u Arizoni nedavno su otkrili da djeca koja u poslijepodnevnim satima imaju naviku odlaska na spavanje imaju veću šansu postići naprednu razinu učenja, poznatu kao apstraktno učenje. Rebecca Gomez, Richard Bootzin and Lynn Nadel puštali su snimke fraza izmišljenog jezika djeci u dobi od 15 mjeseci.

Ponavljali su im fraze poput "pel-wadim-jic" sve dok se pedesetoro djece, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, nije priviklo na njih. Fraze su se sastojale od tri riječi, pri čemu su prva i posljednja na neki način uvijek bile povezane.

Poslije svakog testiranja, jedna je skupina djece spavala popodne u vrijeme kada to i inače čini, a druga djeca nakon testiranja nisu išla spavati. Nakon spavanja, po povratku u laboratorij, djeci su ponovno puštane snimke, ali ovaj put zajedno s nizom novih fraza u kojima su i veze između prvih i posljednjih riječi u frazi za njih bile potpuno nove.

Analizom rezultata utvrđeno je da su se pojavile razlike u skupine djece koja su spavala popodne i skupine koja to nije činila. Djeca koja nisu spavala nakon učenja novih fraza prepoznavala su samo fraze koje su znala i ranije, dok su djeca koja su spavala između učenja mogla generalizirati svoje znanje o strukturi rečenice i predvidjeti vezu između riječi u novim frazama, što upućuje na činjenicu da popodnevno spavanje potiče apstraktno učenje, tj. sposobnost otkrivanja općenitog uzorka u novim informacijama.

U kasnijim istraživanjima znanstvenici su otkrili i da djeca moraju spavati unutar 4 sata od slušanja izmišljenog jezika kako bi se ostvario najbolji učinak učenja. Naime, djeca koja nisu spavala unutar tog vremena, a navečer su išla normalno spavati, sljedeći dan nisu pokazivala rezultate naučenog. Stoga znanstvenici roditeljima savjetuju stimuliranje mladih mozgova svoje djece na različite načine (čitanjem, pričanjem i izlaganjem novim riječima), no treba paziti, kažu, i na pravilno reguliran dnevni ciklus koji uključuje dovoljno sna.

Biologija.com.hr (Jelena Likić) 
Eureka Science News


facebook  youtube