Kreativnost i inteligencija |
![]() |
Psiha | |
Autor Ana Dobrica | |
Warning: mktime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 117 Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 245 Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 249 Warning: strftime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/medikhr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 250 Utorak, 17 Travanj 2012 06:31 |
|
Kreativnost je, sama po sebi, uvijek iznenađujuća i teška za kategoriziranje; Peter Balzagette, umjetnički direktor Endemol Entertainment UK, kaže da kreativnost podrazumijeva 6 glavnih karakteristika: odsutnost predrasuda (slobodan, otvoren um), neovisnost uma (kršenje pravila i stvaranje vlastitih pravila), humor, borbenost, ambicioznost, izazov koji se osjeća za svaki projekt i odsutnost straha od promjena. Howkins pak navodi 3 bitna uvjeta kreativnosti: osobnost, originalnost i značenje. Kreativnost i inteligencija Ne postoji direktna veza između kreativnosti i inteligencije, naime sama inteligencija ne garantira kreativnost. S druge strane, istraživanja su pokazala da u prosjeku, kreativni ljudi imaju viši kvocijent inteligencije. Za kreativnost potrebna je određene razina inteligencije, ali nije dovoljna. Takav model naziva se graničnom hipotezom, a predstavio ga je Ellis Paul Torrence. Povezanost inteligencije i kreativnost proučavana je od 1950-ih pa sve do danas, a jedan od istaknuti psihologa koji su istraživali taj fenomen bio je i Joy Paul Gilford koji tvrdi da kreativnost zahtjeva divergentno mišljenje, dakle usmjerenost na pronalaženje više različitih mogućih rješenja. U kreativnom procesu dominantna je desna polovina mozga koja je zadužena za neverbalno, intuitivno i emotivno. Zanimljivo je nadodati da formalno obrazovanje i iskustvo može smanjiti kreativno rješavanje problema Ikonoklast Gregory Berns kaže da su ikonoklasti osobe koje rade ono, što drugi smatraju da se ne može napraviti. U svojoj knjizi "Ikonoklast" objašnjava kako mozak ima tri prirodne prepreke koje spriječavaju inovativno razmišljanje: neispravna percepcija, strah od neuspjeha i nesposobnost uvjeravanja drugih. Također tvrdi kako se tek postavljanjem u nove situacije, možemo natjerati na drugačije razmišljanje i oživljavanje naše kreativnosti. Osobama koje žele osloboditi svoju kreativnost, preporuča da stvore razumijevanje o svojim preprekama kako bih mogle nadići. Isto tako trebaju se rješiti svojih strahova i proširiti svoju socijalnu inteligenciju.
Literatura: Boris Belak: Ma tko samo smišlja te reklame, Rebel, Zagreb, 2008. Ana Dobrica, Medikus kreativni laboratorij |