Dr. Howard Gardner u svojim knjigama Okviri Uma (1983.) i Multipla inteligencija (1993.) uvodi ideju sedam vrsta inteligencije kao odgovor na popularne testove inteligencije. On smatra da inteligenciju mjerimo vrlo usko jer postoji mnogo različitih vrsta inteligencija i sugerira da se one nadopunjavaju u svakom pojedincu. IQ (kvocijent inteligencije) koji se mjeri u sve prisutnim testovima inteligencije zapravo se bazira na matematičko-logičnoj i verbalnoj inteligenciji.
Dr Gardner tvrdi da se zanemaruje vizuelna, muzička i fizička inteligencija izuzetno zastupljene u profesijama poput fotografa, pjevača, koreografa, kao i inter- i intra- personalna važne za društveni život. Na osnovi toga uveo je nove metode učenja i podučavanja koje primjenjuje sve više škola u SAD (Alexandria, VA; Scranton, PA). Evo Gardnerovih sedam originalnih vrsta inteligencije.
1. Verbalna inteligencija. Pamet riječi. Odnosi se na riječi i jezik, sposbnost da zamislimo i komuniciramo kroz verbalne termine. Biti leksički pametan. Preporoučljive profesije: novinari, pisci, pjesnici, učitelji, advokati.
2. Vizuelna inteligencija. Pamet slika. Zasniva se na čulu vida ili sposobnosti vizuelizacije; sposobnost da se misli kroz oblike ili rasporede, da se tumače simboli i zamisle mogućnosti. Ukoliko imate jaku vizuelnu inteligenciju, vjerovatno ćete svoje ideje crtati na papiru i predstavljati slikama. Preporučljive profesije: slikari, fotografi, dizajneri.
3. Fizička inteligencija. Pamet tijela. Odnosi se na fizički pokret: sposobnost da se "misli tijelom", da se stvari razumiju uz pomoć fizičkog kontakta; saznanje kroz dodir. Preporučljive profesije: sportaši, plesači, koreografi.
4. Muzička inteligencija. Muzička pamet. Zasnovana na nečijoj mogućnosti da prepozna melodijske motive i da muzički misli, da instinktivno predosjeti melodijske, ritmičke i harmonijske "događaje"; da koristi zvuk i ritam za elokventnije izražavanje misli. Preporučljive profesije: pjevači, svirači, kompozitori, dirigenti.
5. Matematička i logička inteligencija. Logička pamet. Nekada nazivana naučnom inteligencijom, ona se zasniva na moći rasuđivanja i mogućnosti baratanja brojevima i formulama, odnosno izgradnje sistema argumentacije. Ove osobe su izrazito sposobne u šahu, kompjuterskom programiranju i savladavanju apstraktnih pojmova. Preporučljive profesije: matematičari, inžinjeri, ekonomisti.
6. Interpersonalna inteligencija. Društvena pamet. Usmjerava naše odnose sa drugim ljudima; ekstrovertiranost i visoka empatija karakteristična je za ovu vrstu intelekta i pomaže da se dobro odnosimo prema svim tipovima ljudi. Preporučljive profesije: učitelji, trgovci, socijalni radnici.
7.Intrapersonalna inteligencija.Unutrašnja pamet. Odnosi se na našu sposobnost da gledamo unutar sebe i da razumijemo sebe, svoju suštinu i osjećanja. Jak osjećaj sebe, samosvijesti i introspekcije. Preporučljive profesije: psiholozi, filozofi, pisci, teolozi.
Medikus video-Multipla inteligencija
QUIZ
Koje izjave se najviše odnose na vas:
1.
Redovno se bavim sportskom aktivnosti.
Teško mi je sjediti mirno duže vrijeme.
Volim raditi svojim rukama.
Volim provoditi slobodno vrijeme vani.
Najbolje ideje mi dođu u dugim šetnjama.
Često koristim geste pri govoru.
Trebam dodirnuti stvari da ih shvatim.
Uživam u vrtuljcima i lunaparku.
Važnije mi je vježbati vještinu nego gledati ju.
Smatram se dobro koordiniranim/om.
2.
Često mi dolaze drugi po savjet.
Volim timske sportove.
Imam bar 3 bliska prijatelja/ice.
Volim o svom problemu razgovarati s drugima.
Uživam pomagati drugima.
Smatram se liderom/icom odn. drugi me tako vide.
Volim društvene igre kao "Čovječe, ne ljuti se".
Osjećam se ugodno u gomili.
Često se uključujem u aktivnosti u zajednici.
3.
Lako računam napamet.
Matematika, fizika ili kemija bili su mi najdraži u školi.
Uživam u rješavanju mozgalica.
Volim raditi eksperimente.
Uvijek tražim uzorke u stvarima.
Pratim nove tokove u znanosti.
Razmišljam u apstrakcijama bez riječi ili slika.
Volim mjeriti i analizirati.
Često tražim logične mane u riječima ili stvarima.
4.
Kažu da lijepo pjevam.
Često čujem "falš" note.
Sviram neki instrument.
Često lupketam u ritmu.
Ne mogu zamisliti život bez glazbe.
Često hodam s melodijom u mislima.
Mogu ponoviti melodiju koju čujem.
Često pjevušim dok učim ili radim.
5.
Pohađam seminare osobnog razvoja.
Redovito razmišljam ili meditiram.
Imam važne ciljeve kojima se posvećujem.
Reagiram na poteškoće prilagodljivo.
Imam hobi ili interes koji "držim" za sebe.
Više volim vikend provesti sam/a nego u društvu.
Kažu da sam neovisna i snažna osoba.
Redovito vodim osobni dnevnik.
Samo-zaposlen/a sam ili razmišljam o vlastitom poslu.
6.
Važne su mi knjige.
Čujem riječi u glavi prije nego ih izgovorim.
Više volim slušati radio nego gledati TV.
Volim igre riječima.
Uživam izmišljati dosjetke.
Hrvatski, povijest i društveni predmeti su mi bili najdraži u školi.
Često moram objasniti značenje riječi koje koristim.
U vožnji više pažnje obraćam na riječi nego znakove.
U razgovoru koristim pojmove o kojima sam čitao/la.