Dizajnom protiv disleksije Ispis
Fokus
Četvrtak, 04 Veljača 2010 09:42

disleksijaPročitati i zadržati informaciju jedan je od izazova s kojima se suočava jedno od petero djece s nekim oblikom disleksije. Kako bi im pomogla u tom zadatku, dizajnerica Renee Seward je osmislila pionirski digitalni projekt. Sveučilište u Cincinnatiju poduprlo je projekt Renee Sewarde, asistentice profesora digitalnog dizajna, nazvan "Reading by Design: Visualizing Phonemic Sound for Dyslexic Readers 9-11 Years Old".

Razvitak programa za cilj ima pomoći edukatorima u učinkovitijem poučavanju djece s disleksijom pomoću korištenja vida, zvuka i fizičkih kretnji kako bi se poboljšalo čitanje i razumijevanje djece s disleksijom u dobi od 9 do 11 godina.

"Željela sam pomaknuti naglasak sa 26 slova abecede i prebaciti ga na 44 uobičajena zvuka u engleskom jeziku", pojasnila je Seward i dodala kako je, prije svega, važno razumjeti da uzrok disleksiji nisu problemi u vizualnoj percepciji, nego u pamćenju. Djeca s disleksijom imaju poteškoće u prisjećanju i stvaranju brze veze između zvuka i slova koji taj zvuk predstavlja.

Stoga u programskom alatu koji je razvila, Seward započinje s najmanjim dijelovima zvuka i pomaže im u povezivanju sa slovima. Dodirom miša, učitelj koji radi s djetetom prelazi preko slova, npr. slova "p", koje se potom preobražava u predmet s kojim se dijete često susreće, a koji je povezan sa zvukom koji proizvodimo kad govorimo slovo "p" (pepermint, pita, piano).

U programu su razvijene i druge opcije učenja, poput povezivanja igrača košarke koji je zabio koš i pratećeg zvuka oduševljenja gomile kako bi se opisale veze između vizualnih kombinacija samoglasnika, kao što je "ooo" ili "aaa" s pripadajućim zvukom. Postoji i opcija promjene pokazivača miša u animirani prst koji se pomiče po tekstu, kao što to čini većina djece koja uče čitati.
Ostale mogućnosti koje programski alat nudi pogledajte ovdje.
Jelena Likić Biologija.com.hr

Eureka Science News , YouTube

facebook  youtube