Facebook-novi internet Ispis
Fokus
Četvrtak, 19 Ožujak 2009 21:42

FacebookFacebook (eng. album fotografija) je internetska društvena mreža koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, bivši student informatike na sveučilištu Harvard. U svojim počecima, Facebook je bio namijenjen samo studentima sveučilišta koji su tim putem mogli međusobno komunicirati i razmjenjivati informacije.

Mnoga druga sveučilišta, srednje škole i velike kompanije diljem svijeta priključile su se mreži. Danas ova web stranica ima više od 175 milijuna aktivnih korisnika s tendencijom rasta. Facebook je ujedno najpopularnije mjesto za objavljivanja fotografija, s više od 14 milijuna novih dodanih fotografija dnevno.

Koncept

Facebook je, prema riječima osnivača Marka Zuckerberga, zamišljen tako da se putem interneta povežu oni ljudi koji se već poznaju u stvarnom životu, za razliku od sličnih web servisa. Kao što početna stranica Facebooka kaže, on omogućuje korisnicima povezivanje i socijalizaciju s ljudima koji su im bliski, bivšim školskim i fakultetskim kolegama. Mnogi koriste Facebook upravo kako bi ostali u kontaktu sa svojim prijateljima ili rodbinom. Ovaj web servis je potpuno besplatan za sve korisnike, a ostvaruje prihode od sponzora i oglašavanja putem reklama koje se diskretno pojavljuju uz svaki profil.

Korištenje

Valjana e-mail adresa jest sve što je potrebno za registraciju i kreiranje profila na Facebooku. Kada se korisnik registrira, može uređivati svoj profil i priključiti se regionalnoj mreži gdje upoznaje ljude iz svoje okoline. Može pozvati prijatelje odn. vlasnike mail adresa koje se nalaze u memoriji njegovog e-maila. Profil pružaju osobne podatke, informacije o interesima (glazba, filmovi, knjige), hobijima i sl. Profili s pravim imenom i prezimenom te autentične informacije o pojedinim korisnicima razlozi su planetarne popularnosti Facebooka.

Kontrola

Jedna od posebnosti Facebooka je mogućnost kontrole privatnosti svakog korisnika. Prema vlastitim željama korisnik može sakriti svoj profil i fotografije od nepoznatih ljudi. Statistike pokazuju da korisnici najviše dijele informaciju o svom rođendanu (96%), e-mail adresu (85%), rodno mjesto (85%), bračnom statusu (81%), školovanje (72%). U znatno manjoj mjeri otkrivaju podatke o broju telefona (24%) odn. kućnoj adresi (4%). Facebook se tijekom svog postojanja našao na meti brojnih kritičara, a i predmetom sudskih sporova upravo zbog problema privatnosti korisnika, ali također i zbog pitanja cenzure. Kritike dolaze i zbog toga što su informacije koje korisnici odaju o sebi korištene za marketinška istraživanja, interne istrage sveučilišta i kompanija, pa čak i policije. Korištenje Facebooka zabranjeno je na većini radnih mjesta, kao i u arapskom svijetu (Siriji, Iranu...).

Komunikacija

Glavna posebnost Facebooka su brojne aplikacije koje se mogu dodati u profile. Tako je moguće imati virtualne kućne ljubimce, slati virtualna pića, darove, čestitke, zagrljaje i poljupce, igrati videoigre, organizirati dražbe, rješavati psihološke testove i kvizove, dodavati omiljenu glazbu, komunicirati putem privatnih poruka te još mnogo toga. Korisnici pokreću razne grupe osobnog, tematskog, ili humanitarnog karaktera, a mnoge kompanije pokreću vlastite grupe u svrhu promocije.

Unatoč kritikama, Facebook je danas najpopularniji servis za socijalizaciju s rastućim brojem korisnika te je čak prozvan i "novim Internetom".

Wikipedija.org

Vezano

Time: Mark Zuckerberg-osoba godine - Dnevnik.hr

Elizabeta II otvorila Facebook profil - Jutarnji.hr

Uz malu pomoć prijatelja-Facebook - Medikus.hr

 

facebook youtube